Program
Program Warsztatów KIPA2B dla. Lista tematów i osób prowadzących warsztaty
11.04.2017
Game Story II
Między filmem a grą
9:30 – 10:00 Rejestracja i kawa powitalna
10:00 – 10:10 Powitanie
10:10-10:40 SESJA 1: Gry zaangażowane – nowy trend w projektowaniu gier wideo| Paweł Schreiber
10:40 – 11:40 SESJA 2: Łączą nas emocje. Świat filmu i gier – jak tworzyć projekty międzysektorowe?
- Tomasz Czajkowski, Michał Konwicki, Tomasz Strzałkowski [Studio produkcyjne Orka]
- Juliusz Zenkner, Dominik Gotojuch [Studio Robot Gentleman]
- Magdalena Cielecka [Artifex Mundi]
11:40 – 12:00 Przerwa kawowa
12:00 – 13:30 SESJA 3: W co gramy w Europie? Panel z udziałem producentów europejskich projektów dofinansowanych z programów MEDIA i Kreatywna Europa.
Moderator: Maciej Miąsik [Pixel Crow]
- Brjann Sigurgeirsson „SteamWorld Heist” [Image & Form, Szwecja]
- Nataša Vujnović Sedlar „Chronicles of the Overworld” [Eipix Entertainment, Serbia]
- Mattias Ljungström „Future Unfolding” [Spaces of Play, Niemcy]
- Stan Just „Promised Land Art Festival” [CD Projekt S.A., Polska] Mariusz Szypura „Transatlantic” [Telehorse, Polska]
13:30 – 14:30 Przerwa obiadowa
14:30 – 16:00 SESJA 4: Modele biznesowe w produkcji filmowej i gier wideo.
Moderator: Jakub Marszałkowski (Fundacja Indie Games Polska, Game Industry Conference)
- Paweł Miechowski [11 bit studios]
- Michał Gembicki [cdp.pl/Klabater]
- Paulina Robaszyńska-Janiec [The House Of Fables]
- Tomasz Nowak [Grupa BB Media]
- Alicja Grawon-Jaksik [Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych]
16:00 Zakończenie
11.07.2017
Udostępniaj i zarabiaj
09:00-09:30 Rejestracja i kawa powitalna
09:30-10:15 Co to jest Digital Content? | Marcin Maziarzewski
- Jak nas zmieniła era cyfrowa?
- Nowe technologie – nowe szanse, ale stare problemy
- Od reklamowania do opowiadania
- Czy grożą nam pionowe filmy? Smartfon jako „pierwszy ekran”
- Filmy w filmie? Video content marketing w branży filmowej
10:15-10:45 Różnice ATL i Digital | Marcin Maziarzewski
- Ten okropny content – ATL i digital z kreatywnego punktu widzenia
- „Nie mam telewizora” – odbiorca epoki cyfrowej
- Ja, nadawca – czy każdy z nas to mała telewizja?
- Dlaczego w internecie nikt nie ogląda reklam?
- Na fali digitalu – jak pływać i nie utonąć w zalewie contentu
10:45-11:00 Przerwa kawowa
11:00-12:30 Internet – agregacja treści | Tomasz Nowak
- Zakup licencji a zarządzanie licencjami – różnice i podobieństwa
a)partnerzy sprzedający licencje
b)partnerzy dający zarządzać licencjami
- Encode House – co to jest i do czego służy
a)repozytorium na pliki
b)specyfikacja plików w Internecie
c)oprogramowanie, kodeki, kontenery
d)rozdzielczość HD, 2K i 4K w Internecie
e)inne zastosowanie Encode House – Bluray UHD
- Rynek zbytu – VOD w Internecie
a)platformy TVOD
b)platformy SVOD
c)platformy AVOD
d)inne systemy sprzedaży w Internecie – EST, DTO, DTR, Instant Video
e)TV – IPTV plus kanały na żywo
- Odbiór treści przez widza – w domu i mobilnie.
a)SMART TV – aplikacje i ich dostępność
b)Tablety, telefony – aplikacje Android i iOS
12:30-13:30 Lunch
13:30-15:30 Narzędzia i sposoby promocji contentu | Julian Sadovy
- Ecosystem Digitalowy – jakie są korzyści?
- W jakich kanałach warto być a w jakich nie?
- Spójność, spójność i jeszcze raz spójność.
- Check list – niezbędna do efektywnego wykorzystania contentu.
- Let’s do it! – razem budujemy ecosystem digitalowy – ćwiczenia
15:30-15:45 Przerwa kawowa
15:45-16:45 Dlaczego content video zastępuje tradycyjne kampanie reklamowe?
Always On by Chimney | Sylwester Krawczyk
- Skuteczność contentu video – liczby nie kłamią
- Piramida contentu – jak różne rodzaje contentu pełnią różne funkcje w budowaniu marki i sprzedaży
- Proces: strategia/koncept, produkcja, dystrybucja, analityka i optymalizacja
- Efektywne zarządzanie dużymi ilościami contentu w różnych kanałach
- Benefity podejścia Always On
- Case study
16:45-17:45 Udana i nieudana kampania reklamowa w sieci – case study | Julian Sadovy
26.09.2017
Od zera do serwera
09:00-09:30 Rejestracja i kawa powitalna
10:00-11:00 Overview o dostępnych narzędziach i możliwościach jakie dają do zdalnej pracy | Marcin Maziarzewski
- Z małej chmury duży deszcz – cloud computing bez inwestycji IT
- Zdalna praca popłaca – kiedy i dlaczego warto używać gotowych rozwiązań do pracy w chmurze
- Przegląd wybranych DARMOWYCH, GOTOWYCH i PROSTYCH w użyciu narzędzi online pomagających w organizacji pracy i zwiększeniu jej efektywności
11:00-11:15 Przerwa kawowa
11:15-12:45 Narzędzia do zdalnej pracy – ćwiczenia (Googler Docs, Trello, Toggl, Slack) | Marcin Maziarzewski
- Magazynowanie danych bez własnej sieci IT – przegląd możliwości
- Narzędzia do zarządzania projektem – Trello
- Narzędzia do efektywnej pracy z dokumentami – Google Docs
- Narzędzia do zarządzania pracą zdalną – Toggl
- Narzędzia wspomagające komunikację w zespole – Slack
12:45-13:45 Lunch
13:45-15:45 Oswoić technologię, czyli chmura obliczeniowa i Surface w służbie twórców kreatywnych I Olga Budziszewska, Jakub Aleksander Rżany
My się chmury nie boimy – czyli jak się zabezpieczyć przed zagrożeniami gospodarki cyfrowej:
- słowo o cyfrowej transformacji i dlaczego przemysł 4.0 to szansa na rozwój biznesu producentów audiowizualnych,
- 4 zasady bezpieczeństwa w chmurze – o czym KAŻDY użytkownik Internetu powinien wiedzieć,
- cybernetyczna fortyfikacja XXI wieku – czyli jak Microsoft zabezpiecza Twoje dane.
Przepis na efektywną pracę twórczą (z naciskiem na efektywną, twórczą już macie):
- O365: moje biuro tam, gdzie ja,
- od Outlooka do Swaya: najciekawsze funkcjonalności, przydatne tips&trics,
- ile to kosztuje?? A czy można za darmo?
Szwedzki stół, czyli rodzina produktów Surface (każdy znajdzie coś dla siebie):
- wszechstronność,
- wydajność,
- piękno,
- … i to nie jest reklama!
15:45-16:00 Przerwa
16:00-17:30 IT dla małych i mikro przedsiębiorstw | Krzysztof Jóźwiak
- Dam radę – plusy i minusy rozwiązywania problemów IT samemu.
- Wspólne miejsce dla plików w firmie – lokalny dysk sieciowy i wspólna drukarka.
- Mały, ale już serwer – lokalny zasób dostępny z każdego miejsca i urządzenia.
- Pierwszy serwer – jakie możliwości oferuje serwer w małej formie.
07.11.2017
Art-to-business
09:30-10:00 Rejestracja i kawa powitalna
10:00-11:00 Fundusze wspierające małe i średnie przedsiębiorstwa | Katarzyna Kowalska
11:00-11:15 Przerwa kawowa
11:15-12:00 Venture Capital – logika i język | Małgorzata Walczak
- Czym jest Venture Capital
- Venture Capital w Polsce – krótka historia
- Inwestor Prywatny, Inwestor Publiczny, Podmiot Zarządzający (LP, GP)
- PFR Ventures – największy Inwestor instytucjonalny w CEE (500MEUR AUM)
12:00-12:15 Przerwa kawowa
12:15-13:00 Anioły Biznesu – logika i język | Katarzyna Wierzbowska
- Geneza kobiecego ekosystemu startupowego w Polsce.
- Czym jest business angel investing i na czym polega działalność Aniołów Biznesu?
- Jakie projekty zyskują zainteresowanie Aniołów Biznesu?
- Jak się przygotować do pitchingu inwestorskiego?
13:00-13:45 Lunch
13:45-14:00 DeepLab Alfa – nowy polski fundusz inwestycyjny wspierający projekty fazy seed i startup w obszarze audio-video i gier I Krzysztof Mikulski
14:00-16:00 Memorandum inwestycyjne, wskaźniki inwestycji, one pager dla inwestora I Krzysztof Mikulski
Memorandum inwestycyjne, czyli czym i jak profesjonalnie uwieść inwestora:
- odchodząc od sztampy – jak wygrać wyścig o kilka sekund uwagi inwestora?
- wojna postu z karnawałem – czyli co musi a co może zawierać memorandum inwestycyjne.
- był sobie człowiek – czyli o tym że to ludzie są najważniejsza częścią każdego projektu.
Wskaźniki inwestycji, czyli co ludzie myślą na co zwraca uwagę inwestor a jak jest naprawdę:
- nie od razu Rzym zbudowano – czyli jakie wskaźniki warto pokazywać na jakim etapie rozwoju projektu.
- kij hokejowy nie jest Twoim sprzymierzeńcem – czyli jak wiarygodnie pokazać perspektywę rozwoju biznesu nie nadużywając cierpliwości excela i inwestora.
One pager dla inwestora – czyli o samoograniczaniu i zdrowym rozsądku:
- czy policjanci są tylko dobrzy i źli – czyli o tym że nie ma jedynie słusznych rozwiązań na drodze poszukiwania inwestora,
- co wspólnego ma „biały wywiad” z „białym małżeństwem” w biznesie – czyli o tym że trzeba poznać inwestora zanim mu się przedstawimy i sprzedamy…
16:00-16:15 Przerwa kawowa
16:15-17:15 Perspektywy rozwoju rynku VR w Polsce | Marcin Marczyk, Marcin Łunkiewicz
- nowe możliwości narracji – technologia VR i video 360
- nowe wyzwania dla twórców i producentów treści
- możliwości rozwoju VR i AR w Polsce